Gry planszowe i karcianki – Nowości REBEL 2018!

Gdy planszowe i karciane przeżywają aktualnie swoją drugą młodość. Planszówki pojawiają się na imprezach, rodzinnych przyjęciach, wyjazdach ze znajomymi. Nie wyciągamy ich z czeluści szafy w zimowe wieczory, ale są obecne na co dzień. Świadczą o tym różne trendy – powstaje coraz więcej blogów na temat planszówek, pisane są recenzje, youtuberzy nagrywają filmiki instruktażowe tłumaczące zasady, a i kawiarnie czy sklepy z grami cieszą się wzrostem zainteresowania. Czy warto grać w planszówki? Czy istnieją gry dla dzieci w wieku szkolnym? Czy gry planszowe mogą uczyć? W co pograć z dziećmi?

Planszówki są doskonałym sposobem na spędzenie wolnego czasu, zarówno dla dzieci jak i dla starszych osób lub całych rodzin. Integrują, wzmacniają więzi rodzinne, zacieśniają znajomości i przyjaźnie. Ale najważniejsze – wykazują nieocenioną, ogromną wartość edukacyjną i rozwojową. Podczas gry musimy wytężyć umysł, nawet w przypadku, gdy dana pozycja nie wymaga od uczestników rozległej wiedzy ogólnej czy specjalistycznej. Każda planszówka i gra karciana wspomaga rozwój wyobraźni, kreatywności, spostrzegawczości, szybkości kojarzenia. Na rynku działa mnóstwo wydawnictw, które oferują różnego typu gry – od szybkich rozgrywek po wielogodzinne partie, od gier dla kilkuletnich dzieci po takie, które są przeznaczone dla młodzieży i dorosłych. Na pewno każdy jest w stanie wymienić przynamniej pięć tytułów popularnych gier, a większość osób choć raz w życiu brała udział w grze planszowej. Nie będziemy więc rozwodzić się nad historią planszówek, która sięga 2600 roku p.n.e. (Mezopotamia – Królewska gra z Ur), czy nad ich rodzajami, znanymi autorami itp. Chcielibyśmy natomiast przedstawić kilka nowości od wydawnictwa Rebel, które niedawno do nas dotarły, a w których od razu się zakochaliśmy!

Kości Obfitości

Zaczniemy nietypowo, bo Kości Obfitości to, zdecydowanie, nie jest gra planszowa, ani nawet karciana. Jak łatwo się domyślić, jest to gra kościana, w której decydującą rolę odgrywają kości do gry z oczkami. Ale od początku! Gracze przemieniają się w ogrodników. Każdy z nich dostaje swoje pole z grządkami oraz zwierzę hodowlane – Świnkę PiP. Na grządkach sadzimy trzy rodzaje warzyw: marchewki, pomidory i sałatę, którymi karmimy prosiaczka lub wystawiamy na targ do sprzedaży. Nasze uprawy muszą być uporządkowane. Zasada jest taka, by warzywa rosły obok siebie – marchewki obok reszty marchewek, pomidory obok pomidorów etc. Kości do gry mają trzy różne kolory, odpowiadające poszczególnym warzywom (pomarańczowy, czerwony, zielony). Każdy z graczy dostaje bloczek z rozrysowanymi grządkami, terminarzem karmienia PiP oraz ceną warzyw na targu. Podczas tury sadzimy nasze warzywa zgodnie z ilością oczek i kolorem kostki, rysując je na karteczce, w odpowiednich rubrykach. Część z sadzonek możemy poświęcić naszej śwince, która później odwdzięczy się i da nam możliwość zmiany koloru kostki. Ostatnia kostka w turze wzmacnia wartość danego warzywa na targu. Celem gry jest zdobycie możliwie największej liczby punktów, czyli strategiczne rozmieszczenie warzyw na grządkach. Dla wprawionych osób polecamy tryb zaawansowany, czyli połączenie zwiększonego poziomu trudności i super zabawy!

Gra ma bardzo proste zasady, a sama rozgrywka trwa maksymalnie 30 minut. Wszystko, czego potrzebujemy, znajdziemy w kolorowym pudełku kartonowym: arkusze bloczków dla obu trybów, kości do gry, ołówki i znacznik ze świnką dla gracza, który rozpoczyna daną rundę.

Wiek: 8+

Eliksir mnożenia

Eliksir mnożenia to przykład ciekawej gry edukacyjnej dla dzieci z pierwszych klas szkoły podstawowej. Jak nazwa sugeruje – w grze będziemy mnożyć, ćwicząc matematyczne pamięciowe obliczenia. Ale po kolei – najpierw poczujmy klimat gry, która przenosi nad do czarodziejskiego laboratorium eliksirów, magicznych mieszanek i odwarów. Dwóch potężnych, szanowanych magów… pokłóciło się ze sobą! Podczas złośliwych przepychanek ucierpiały szklane fiolki z eliksirami. Część z nich rozbiło się na podłodze, a na nieszczęście dla naszych kłótliwych czarodziei, z kilku fiolek wydostały się straszliwe potwory. Pomóż czarnoksiężnikom posprzątać bałagan i zwalczyć stwory! Gra przeznaczona jest dla dwóch osób. Każda z nich dostaje komplet kart, na których znajdują się dwie ilustracje. Pierwsza z nich to konkretna liczba – potwór, a druga – numerowana buteleczka z miksturą. Zadaniem gracza jest wykładanie kart na stół w taki sposób, by iloczyn liczb na eliksirach był równy numerowi któregoś z potworów rywala. Zwycięża gracz, który jako pierwszy usidli pięć potworów!

Ta zabawna gra pozwala w „bezbolesny”, przyjemny sposób przyswoić tabliczkę mnożenia i ćwiczy szybkość pamięciowych obliczeń. Ciekawa grafika, atrakcyjna forma gry i szybkie rozgrywki – to o wiele bardziej efektywna nauka niż sterta zeszytów z obliczeniami!

Wiek: 7+

Kraina Snów

Oderwij się od rzeczywistości i zanurkuj w marzycielskiej, sennej krainie. Pamiętasz swoje sny? Potrafisz opowiadać absurdalne historie z dramatycznymi, groteskowymi wątkami? Jeśli tak, to masz szansę zostać mistrzem tej gry! Liczy się szybkość i trafność skojarzeń oraz dobra pamięć. W grze weźmie udział maksymalnie dziesięciu graczy. Rozgrywamy tyle rund, ilu mamy uczestników. W każdej kolejnej rundzie jeden z graczy zostaje tzw. Śniącym. Zakładamy mu na oczy opaskę i rozpoczynamy zabawę. Na plastikowej ramie łóżka układamy stosik pięknie ilustrowanych kart (fani Dixita będą zachwyceni!). Czas odmierza klepsydra, a każdy z uczestników – tzw. Duch Snu – kolejno podaje na głos hasło, które ma związek z ilustracją na karcie. Możemy pomagać Śniącemu lub sprowadzać go na manowce. Role zostają narzucone przez losowanie znaczników. Gdy czas się skończy Śniącemu zostają przydzielone punkty za odgadnięte hasła. Może zarobić ich więcej jeśli opowie swój „sen”, zawierając w historii wszystkie jego elementy, czyli odgadnięte hasła. Zwycięża gracz, który zarobi najwięcej punktów.

Kraina Snów to gra planszowa, która wyzwala kreatywność i niesamowicie wpływa na wyobraźnię, ćwicząc przy okazji umiejętność opowiadania ciekawych, barwnych historii. To doskonała pozycja na rodzinne czy przyjacielskie „posiadówki”. Czas rozgrywki to około 30 minut, ale zapewniamy – na jednej się nie skończy!

Wiek: 8+

Post Author: admin kimland

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

5 × four =